Chip tuning w autach używanych

//Chip tuning w autach używanych

Najlepsze efekty daje chip tuning samochodów z krótkim stażem i młodym silnikiem. Tu jednak ograniczeniem jest często posiadana gwarancja, którą można utracić poprzez ingerencję w sterownik. Większą swobodę pod tym względem mamy w przypadku samochodów używanych. Z drugiej strony trzeba się tu jednak wykazać ostrożnością od innej strony. Poznaj specyfikę chip tuningu w autach używanych.

Chip tuning a gwarancja

Przeprowadzenie chip tuningu zaleca się w autach, które już utraciły gwarancję. Chip tuning oznacza bowiem ingerencję w sterownik silnika ECU i nie tylko, a umowa zakupu samochodu mówi wyraźnie, że warunkiem gwarancji jest brak jakichkolwiek modyfikacji konstrukcji.

Na rynku można znaleźć jednak doświadczonych tunerów, którzy wykonują chip tuning w sposób niewykrywalny dla ASO, a tym samym pozwalający zachować gwarancję. Tutaj tajemnica sukcesu tkwi w doborze odpowiedniej metody (np. montaż Power boxa). Zaletą tego rozwiązania jest niższy koszt usługi. W autoryzowanych serwisach za chip tuning auta za gwarancji trzeba bowiem zapłacić więcej.

Natomiast jeżeli chcemy przeprowadzić chip tuning auta na gwarancji i zależy nam na bezpieczeństwie najlepiej wybrać autoryzowany warsztat, którego uprawnienia sprawią, że mimo przeprowadzonego chip tuningu nie utracimy gwarancji. Taki warsztat działa zgodnie z procedurami ustalonymi przez producenta danego samochodu i wykorzystuje akceptowane przez niego narzędzia i części.

Więcej o chip tuningu znajdziesz na stronie http://car-soft.eu/

Od czego zacząć chip tuning aut używanych

W przypadku chipowania samochodów z drugiej ręki szczególny nacisk trzeba położyć na sprawdzenie stanu technicznego silnika, gdyż auta używane mają często różne uszkodzenia jednostki napędowej. Przeprowadzenie chip tuningu mimo usterek jest niebezpieczne i może się skończyć przeciążeniem.

Tymczasem ze względu na częstą praktykę sprzedawców, polegającą na cofaniu licznika, w aucie używanym nie można ufać widocznemu przebiegowi, który zwykle jest podstawą do oceny stanu silnika. W takiej sytuacji specjaliści zalecają szczegółową diagnostykę na hamowni. Podczas badania np. mimo niskiego przebiegu udaje się stwierdzić usterki, ale też może się okazać, iż samochód z dużym przebiegiem jest bardzo zadbany i nie ma przeciwwskazań do chip tuningu.

Jeżeli decydujemy się na chip tuning samochodu używanego po wykonaniu przeprogramowania trzeba dodatkowo w pierwszej kolejności zadbać o opony, hamulce i układ jezdny. Od ich stanu zależeć będzie bowiem bezpieczeństwo jazdy samochodem po chipowaniu.

Na koniec trzeba pamiętać o rzeczy pozornie oczywistej. W niektórych starszych modelach nie zdołamy wykonać chip tuningu ze względu na silnik sterowany całkowicie mechanicznie. Decydując się na zakup starszego rocznika, trzeba więc liczyć się z tym ograniczeniem.

2017-09-13T12:09:00+00:00